Om Virksomheden

Hvem udviklede Adspert?

Marcel pirlich CEO Marcel har brugt det meste af hans forretningsliv i online og mobil industrien, men har en finansiel baggrund. Før han blev en del af Adspert var han CEO i den tyske afdeling af det verdensførende mobil underholdnings firma ZED. Før det arbejdede han for Arvato Mobile, E.Plus Mobilfunk og Börsenman. Ideen til at bruge de modeller der bruges på de finansielle markeder til Google Adwords stammer fra hans første job hvor han fokuserede på intraday trading.

Harald Bartel

Harald Bartel

Harald Bartel, CTO Er ansvarlig for udviklingen af dette software samt de statistiske komponenter som Adspert benytter sig af. Han arbejdede tidligere for Prozentor hvor han udviklede videnskabelige prognoser og analyser. Han studerede matematik og fysik på teknisk universitet i Berlin. Derudover har han arbejdet som programmør og uvdiklet matematisk software. Han har også arbejdet som software konsulent for store banker. Han har stor erfaring i udviklingen og markedsintroduktion af innovativt analyse software.

Stephanie Richter, COO, er ansvarlig for hele projektet og produkt udvikling. Hun har også arbejdet i Prozentor som CEO siden 1999 for administration, markedsføring og controlling. Han har en “business and economics” uddannelse fra Humboldt-universitetet i Berlin.

Nikolaj Kongerslev

Nikolaj Kongerslev

Nikolaj Kongerslev, CEO Nordic Trading GMBH Nikolaj Kongerslev er dansker og har siden 1999 drevet flere internet firmaer, og har altid haft fingeren på pulsen hvad angår online markedsføring. Hans mest kendte danske side er www.GetBig.dk som også var det første firma han startede i Danmark, og som stadig lever i bedste velgående under firmanavnet N.K. Import APS (CVR: 33772580). Han bor til daglig i Aabenraa, hvor han gerne giver en kop kaffe hvis du vil have en snak om online markedsføring.

Nikolaj har længe testet forskellige software, som kunne forbedre overskuddet på Google Adwords uden at han skulle bruge hver dag på at administrere sine mange kontoer. Efter at have prøvet mange forskellige slags software var det blevet tid til at prøve Adspert. Først kørte han en test på sin tyske webshop www.Muskelzone.de som forløb rigtig godt, og derfor bestemte han sig for at prøve at se om resultaterne kunne blive lige så gode på den danske www.GetBig.dk. Han var mildest talt overrasket da han fik 68% bedre ROI og brugte langt mindre tid på at passe sine kampagner.

Da Nikolaj også er iværksætter var han hurtig til at se mulighederne for Adspert i skandinavien, hvor man indtil nu ikke havde hørt om dette fantastiske software. Efter nogle måneder mere test i sine webshops med meget positive resultater sad Nikolaj i Berlin og underskrev kontrakten for at være salgsansvarlig i Danmark. Den danske del af Adspert markedsføres gennem hans tyske firma Nordic Trading GMBH som ligger lige over grænsen i Handewitt hvor i altid er velkommen til en snak om markedsføring. Nikolaj arbejder nu fuld tid på af udbrede kendskabet til Adspert, mens hans webshop styres af dygtige ansat

Hvordan opstod ideen til Adspert?

Søgemaskinernes rolle som reklame platform bliver stadig større. Den førende på markedet er selvfølgelig Google Adwords som er klart den største på markedet. Da Marcel selv administrerede en del Adwords kontoer begyndte han at kigge efter noget software som kunne gøre livet nemmere for ham. Det skulle være nemt at bruge og det skulle være intelligent og arbejde uden at være afhængig af ham selv. Brugeren skulle kun fokusere på den kreative proces, og så lade robotten gøre resten.

Marcel havde tidligere haft et godt arbejde med Prozentor og delte ideen med Stephanie. Indtil da havde Prozentor ikke haft stor erfaring med online markedsføring, men de besluttede hurtigt at dette var en god ide. Prozentor var interesseret i at finde ud af hvordan man kunne bruge de analytiske og forudseende teknologier fra den finansielle sektor i online markedsføring. Det tog ikke længe inden konceptet var blevet defineret og udviklingen sat i gang af et stykke software som kunne optimere google Adwords kontoer. Hovedmålet var at dette software skulle erstatte “mavefornemmelse” beslutninger med bud der var statistisk korrekte. Dette bid management software fungerede hurtigt på online markedsføring og har siden fået rigtig mange tilfredse kunder. For at kunne ekspandere hurtigere blev dette stykke software opdelt i sit helt eget firma i foråret 2011, The Bid Management GMBH

Hvad er filosofien bag Adspert?

Det at man kan måle effektiviteten af sin markedsføring er blevet en meget vigtig del i reklamebranchen. At få overskud på sine reklame kampagner er blevet annoncørenes største hovedbrud, og dette overskud skal gerne kunne måles præcist. Adspert giver brugerne en innovativ optimerings metode der fokuserer på overskud, hvilket de fleste annoncører kan forstå!

Overskud er den bedste måde at måle effektiviteten af reklamer, og Adspert har flere funktioner som gør at dette bliver nemt at forbedre.

Hvem skal bruge Adspert?

Adspert er ideelt for alle virksomheder som er interesseret i en automatisk profit optimering af deres Adwords kampagner. Adspert kan nemt klare store komplekse long tail kampagner med konkurrenceprægede søgeord, og den giver i gennemsnit mere end 20% mere MÅLBART overskud.